Toimitusehdot
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 8.9.2022 alkaen.
Verkkokauppa
Perhepuoti Onnenhetkiä
Sahamäentie10
27230 Lappi
0445153361
info@onnenhetkia.fi
3105739-2
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksaminen ja maksutavat
Maksupalveluna toimii Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksut, verkkopankkimaksut sekä mobiilimaksut. Voit valita myös Klarna laskun tai osamaksun.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt palveluntarjoajan maksuehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Onnenhetkiä-verkkokaupan yleiset ehdot.
PAYTRAIL
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat helpoiten yhteyden sähköpostilla: info@onnenhetkia.fi
Toimitustavat ja -kulut
Toimitamme tilaukset Postin ja Matkahuollon välityksellä valintasi mukaan. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Toimituskulut
Minikirje 2,5€ (vain alle 50g tuotteet)
Postin Pikkupaketti 5€
Matkahuollon XXS-paketti 5€
Postin Postipaketti 6€
Matkahuollon Lähellä-paketti 6€
Postin Kotipaketti 11€
Lisätilaus
Jos edellistä tilaustasi ei ole vielä lähetetty, voit tehdä lisätilauksen. Valitse tällöin toimitustavaksi Lisätilaus. Tilauksen jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmoita yhdistettävien tilausten numerot. Voit ilmoittaa numerot sähköpostilla tekstiviestillä/Whatsapilla 0445153361.
Nouto
Voit myös noutaa tilauksesi myymälästä myymälän aukioloaikoina tai muina aikoina sopimuksen mukaan. Tilauksesi valmistuttua saat sähköpostin, jossa kerrotaan tilauksen olevan valmis noudettavaksi.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Varastossa olevat tuotteet toimitamme 1-2 arkipäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Tilaustuotteet
Tilaustuotteiden toimitusaika on noin kaksi viikkoa tilauksen saapumisesta. Tapauskohtainen toimitusaika-arvio kerrotaan ostoskorissa tilausta tehdessä. Jos tilauksellasi on sekä tilaustuotteita, että varastovalmiita tuotteita, koko tilaus toimitetaan yhdellä kertaa tilaustuotteiden valmistuttua.
Ennakkotilaus
Osa tuotteista on ennakkotilattavia tuotteita. Ennakkotilauksesta ilmoitetaan aina tuotesivulla, jossa kerrotaan myös arvioitu saapumis-/toimitusaika. Emme vastaa toimituksen viivästymisestä meistä riippumattomista syistä – toimitusaika-arvio on aina toimittajan antama arvio. Mikäli tilauksellasi on ennakkotilattavia tuotteita, koko tilaus toimitetaan yhdellä kertaa. Jos haluat muut tuotteet toimitettavan aiemmin, teethän kaksi erillistä tilausta.
Ekologisuus toimituksissa
Haluamme tehdä kaikkemme, jotta toimituksemme ovat mahdollisimman ekologisia. Emme lähetä automaattisesti paperista lähetyslistaa tilauksesi mukana, sillä saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi heti tilauksen jälkeen. Emme myöskään tulosta automaattisesti palautusilmoitusta, sillä emme tarvitse palautusilmoitusta palautuksesi käsittelyyn, vaan yhteydenotto sähköpostiin riittää.
Käytämme pakkauksissa myös kierrätysmateriaaleja. Voit saada tilauksesi pakattuna siistiin, uusiokäytettyyn pakkausmateriaaliin.
Palautusehdot
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisoikeus ei koske seuraavia hygienia- ja tilaustuotteita:
– kestositeet, kuukupit
– kestoliivinsuojat
– puhdistuslaput
– kestovaipat, harkkahousut
– tilauksesta valmistetut lastenvaatteet
– muut kuin verkkokaupasta tilattavissa olevat asusteet
Peruuttamisen vaikutukset
Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi, sinun on ilmoitettava siitä viipymättä esimerkiksi asiakaspalveluumme info@onnenhetkia.fi. Sinun on lähetetävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Kun palautuksesi saapuu meille, palautamme sinulle viipymättä ja viimeistään 7vrk sisällä sinulta saamamme suoritukset. Palautuksesta vähennetään automaattisesti palautuskulu 6€. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt maksaessasi tilauksen, ellet ole suostunut muuhun hyvitystapaan.
Palauttaessasi koko tilauksen, hyvitämme myös alkuperäisen tilauksen toimituskulut, paitsi syntyneet lisäkustannukset siitä, jos olet valinnut edullisimmasta vaihtoehdosta poikkeavan toimitustavan. Mikäli postikuluttomuusrajan (80€) ylittävästä tilauksesta palautetaan osa, toimituskulut veloitetaan normaalisti.
Palautus- ja vaihtokulut
Palautuskulut 6€ vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta. Voit palauttaa tuotteen Postin palautuskoodilla seuraavin tiedoin:
Asiakaspalautus / 671606
Perhepuoti Onnenhetkiä
Vaihtaessasi tuotteen toiseen, suosittelemme ottamaan ensin yhteyttä asiakaspalveluumme info@onnenhetkia.fi . Voit vaihtaa tuotteen siten, että palautat tuotteen ylläolevin tiedoin ja teet heti sen jälkeen uuden tilauksen tuotteesta, johon haluat vaihtaa. Vaihtotapauksissa emme veloita palautuskuluja, mutta asiakas vastaa itse uuden tuotteen toimituskulusta.
Jättäessäsi palautuksen kuljetusyhtiölle, säilytä lähetystunnus siihen asti, että palautus on saapunut ja maksusuorituksesi on palautettu. Ilman lähetystunnusta emme voi jäljittää mahdollisia kadonneita palautuksia.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 15€, joka kattaa lähetyksestä aiheutuneet todelliset kustannukset.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.